lördag 14 januari 2012

1000 CD-skivor i din iPhone

Detta här är en av mina allra mest använda appar!! Med hjälp av gratis-appen AudioGalaxy kan du få tillgång till all musik som du har lagrad i din PC direkt i din iPhone. Var du än är i världen!

Det som gör appen så bra är att den inte kräver något underhåll, synkning, uppdateringar etc. Det är bara att använda den!

Först av allt måste du förstås ladda hem och ställa in appen. Du måste också göra en engångsinstallation av ett program på din PC, där du bl.a. ställer in i vilka mappar den ska leta efter musik. Om du lägger till nya låtar i din PC hittar AudioGalaxy dem automatiskt.

För det mesta använder jag AudioGalaxy hemma, och då strömmas musiken via mitt trådlösa nätverk. Om man är på språng används exempelvis 3G-nätet eller om man lyckas få tag på ett gratis trådlöst nät, t.ex. på ett hotell utomlands (för annars blir det förstås väkldigt dyrt att strömma musiken).

Den enda lilla nackdelen man kan hitta med detta program är att PC:n måste vara påslagen och att man är inloggad (det gör dock inget om skärmen är låst eller om någon annan användare är inloggad).
Sedan en tid tillbaka kan också få tillgång till musiken off-line via AudioGalaxy, dvs så att valda låtar/album sparas ned lokalt i din iPhone. Då är du dessutom oberoende av ifall PC:n är på eller inte. Man markerar bara låtarna/albumet i sin iPhone och så synkas de automatiskt. Detta gör man lämpligen när man är hemma vid sitt trådlösa nätverk. Denna funktion kostar dock hela 65 kr extra. Jag tycker AudioGalaxy är ett så smidigt och enkelt program med all min musik samlad, så jag har köpt denna extrafunktionalitet och den fungerar perfekt!

appstore:   AudioGalaxy


1 kommentar:

  1. Anmärkning 2013-10-06: Denna app har tyvärr utgått i samband med att Dropbox köpte upp Audiogalaxy. Just nu testar jag appen "QuikIO" som ett alternativ. Den första erfarenheten är mycket positiv!

    SvaraRadera